MODEL PRZDSZKOLAKA
1.PROFIL DUCHOWY
= kieruje się w życiu wartościami chrześcijańskimi (miłością, prawdą, przebaczeniem)
= odróżnia dobro od zła
= kształtuje swój charakter poprzez pracę nad sobą, zdolność do refleksji i weryfikacji
= ma szacunek do drugiego człowieka, jest wrażliwy na potrzeby innych
= troszczy się o swoje zdrowie i o innych
= ma poczucie własnej wartości
= umie rzetelnie i odpowiedzialnie pracować
= optymistycznie podchodzi do życia, jest kontaktowy i pogodny
2.PROFIL PRZEDSZKOLAKA – UCZNIA
= zdobył umiejętność podstawowych operacji myślowych (kojarzenia, analizowania, wnioskowania, tworzenia syntezy, oceniania…)
= jest przygotowany do podjęcia nauki w szkole
= ma podstawową wiedzę o swojej ojczyźnie, świecie, miejscu, w którym żyje
= potrafi się kulturalnie zachować w różnych sytuacjach i miejscach
= ma szacunek do własnych obowiązków i do pracy innych
3.PROFIL SPOŁECZNY
= potrafi żyć i pracować w grupie
= jest aktywnym członkiem Kościoła
= potrafi współpracować z innymi
Prawa Przedszkolaka
Prawa dziecka – w naszym przedszkolu:
Dzieci mają prawo do: akceptacji takim, jakie jest! Jest ono P O D M I O T E M.
- prawo do pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą – relacjami między dziećmi
- wolności religijnej
- szacunku dla wszystkich jego potrzeb,
- nienaruszalności cielesnej,
- poszanowania własności,
- podejmowania decyzji i możliwości wyboru,
- opieki i ochrony,
- partnerskiej rozmowy na każdy temat
- prawo do indywidualnego rozwoju i własnego tempa tego procesu / staramy się poznać każde dziecko przez rozmowy z rodzicami i poprzez własną obserwację, dostosowujemy metody pracy do możliwości dzieci, a tematykę zajęć w działaniach, doceniamy wysiłek dziecka włożony w pracę, bez względu na jej efekt./do ich zainteresowań, dajemy wolność nie uczestniczenia